
Ние знаем колко сложна може да бъде здравната система за пациентите, особено когато се появи предизвикателство, свързано с най-ценното, което притежваме - здравето и животът.
За да улесним пациентите при вземането на решение, както и за да подпомогнем справянето с психологическата криза при проявата на заболяване, ние можем да предложим:
- Обсъждане на случая с пациента и неговите близки;
- Насочване към лекар;
- Насочване към здравно заведение;
- Придружаване за първа консултация;
- Подкрепа относно вземането на информирано решение;
- Осигуряване на второ мнение;
- Посредничество при необходимост с медицинските специалисти за подобряване на комуникацията с пациентите и неговите близки;
- Мотивационно консултиране за старт на лечение и/или старт на терапия;
- Оказване на емоционална подкрепа в процеса на лечение за пациентите и техните близки.
За информация:
Евгения Александрова, пациентски консултант
т: +359 879 815 800
w: www.helptalk.eu
Клиничният психолог в Центъра за немедицинска грижа има за цел да предложи защитено пространство, в което пациентите и техните близки да обсъждат предизвикателствата от психоемоционално естество, свързано с лечението и комуникацията с всички страни в осигуряването на лечение и терапия.
В рамките психологическото консултиране с пациента и/или неговите близки се обсъждат различни теми, свързани със самото заболяване, психичните процеси, които се случват при наличието на болест, процесите на адаптация, както и всичко, което може да повиши психичната адаптация към заболяването и добрия изход от него.
Психологическото консултиране се провежда в индивидуални сесии от 50 минути.
За повече информация:
д-р Маргарита Тарейн, клиничен психолог
т: +359 879 815 800
w: www.helptalk.eu
С появата на заболяването се появяват и различни въпроси, свързани със социалната адаптация към него. Нашият клиничен социален работник подкрепя пациенти и техните близки с:
- Информиране за здравни, социални, трудови права;
- Консултация за процеса на временна и трайна нетрудоспособност (болнични, ТЕЛК);
- Използване на услуги за социална рехабилитация и подкрепа у дома (услуги в общността - дневни центрове, патронажна грижа);
- Информиране за право на технически помощни средства;
- Консултация за получаване на обезщетения за безработица, майчинство и/или други събития, случили се в хода на заболяването;
- Помощ при обжалването на решения на ТЕЛК;
- Помощ за оформяне на жалби, сигнали до лечебни заведения, пациентски организации, държавни институции, свързани със социалното подпомагане, заетостта, образованието.
Клиничният социален работник предоставя подкрепа, както в Центъра за немедицинска грижа, така и в дома на пациента. Домашните посещения за наблюдение и проследяване са част от работата по случая.
Клиничният социален работник предоставя услуги, свързани с децата на пациентите, които включват осигуряване на емоционална подкрепа, кризисно консултиране и посредничество за осигуряване на достъп до социалните, здравните и образователните права на децата, включително след настъпване на загуба на родителя.
За повече информация:
Александър Миланов, клиничен социален работник
т: +359 888 271 283
w: www.helptalk.eu
Групите за споделяне на опит на пациенти с различни заболявания са един от начините пациентите да "вентилират" натрупаният психологически дистрес, както и да споделят в защитена среда предизвикателствата, пред които са изправени, както и да учат от опита на другите.
В групите за споделяне на опит могат да се включат до 12 участника, като няма ограничение във възрастта и пола им. Включването в група за взаимопомощ става след среща с клиничния психолог за преценка на психичния статус, както и за договаряне на правилата в групата, очакванията на пациентите за самата група. Тази първа опознавателна среща е ключово важна за пациентите и за специалистите на центъра, защото дава детайли, но е и първа крачка към доверителния контакт.
Групите за взаимопомощ акцентират върху психологическите последици от заболяването и стратегиите за справяне. Естествено, в групите могат да бъдат обсъждани въпроси от деня на пациента, от неговото лечение, от комуникацията му с лекари и специалисти. Избягва се говоренето за медицинска терапия и потенциални постижения на нетрадиционната медицина, поради това, че групата няма капацитета да оцени едно или друго лечение като успешно.
Групите за взаимен опит се управляват от клиничния психолог и от клиничния социален работник. Провеждат се веднъж на две седмици, като максималният брой срещи е 10.
За повече информация и записване:
Александър Миланов, клиничен социален работник, тел. 0888 27 12 83р [email protected]